Saturday, September 22, 2018

#fatinturns26




Assalamualaikum :)

Siapa kat sini #SeptemberBorn ? Sep sikit!

Alhamdulilah, 2 september lepas genap 26 tahun. Actually birthday dah celebrate seminggu awal sebab tak sure dapat cuti ke  tak masa tu. Sis sejenis obses dengan birthday >.< Yelah, dalam setahun tu selain hari raya, hari jadi jelah aku beria nak celebrate. Maklumlah kita ni takde anniversary nak disambut :p



26 Ogos - Advanced birthday celebration

Satu family pergi lunch kat Restoran Rebung Chef Ismail. Sebelum aku pernah pergi dengan kawan baik aku, Aminah. Dari situ ayah aku tahu, and nak pergi jugak. Dah alang2 satu family lengkap ada, aku pun celebrate la birthday. Bukan senang nak kumpul semua tau, sebab adik-beradik semua 6 orang, kakak2 & abang dah kahwin.



Seperti yang aku kata, aku sejenis obses dengan birthday, maka aku pun belilah birthday sash & kek. Kek tu sebagai props je haha, sebab kan makan buffet dah kenyang giler dah. Tu pun aku risau takut kek cair, so aku pilih la red velvet supreme, kalau ikut hati mestilah nak berunsurkan cheese :p



Kak Ana buat surprise bagi belon & coklat!
Wahhh! Saya suka, saya sukaaa! *suara MeiMei UpinIpin.
Tq Kak Ana! <3


Alhmadulillah, terima kasih Allah atas semuanya: ibu bapa yang masih ada, keluarga yang sentiasa mendengar keluhan dan segala masalah, kawan2 yang supportive. By the way, thanks semua yang wish kat IG story, tak sangka ramai respons :p



2 September - My birthday!

Setelah beria sambut last week, akhirnya dapat cuti hari sabtu tu. Maka, celebrate lah lagi sekali :p Ayah ajak lunch kat Restoran Adam Lai, Prima Gombak. Yeay!



Dah nama pun birthday, mesti ada kek kan, aku pun pergi beli kat Secret Recipe. Okay kali ni, beli kek cheese. Tapi beli slice jelah, takka nak whole cake lagi kot hahaha.. Aku pilih Cheezy Choc,sedap giler weh! Recommended! Kakak pilih marble cheese, lagi satu aku pilih Tiramisu sebab aku coffee lover.



Aku dengan gigihnya bawak birthday sash lagi sekali untuk photoshoot :p


3 September - Post birthday celebration

Kali ni celebrate dengan bff pulak. Tengok wayang filem Munafik 2. Dulu waktu filem Munafik 1, aku tengok sorang je tau. Sis berani takde hal :p



Pastu lunch kat Seoul Garden. Kalau dengan Aminah ni, restoran wajib kitorang memang Seoul Garden, paling setahun sekali mesti pergi hahaha :p


Umur 26 tahun memang tak mengharapkan hadiah sangat sebab dah besar kan. Okay tipu, sape tak nak hadiah woi! :p Thanks kepada semua yang bagi hadiah, really appreciate it!
- Dila, my bff yang tak pernah miss bagi hadiah setiap tahun. Tahun Dila buat sendiri Strawberry Crumb Cake, sedapnyaaa!
- Aminah, thanks jugak baking Hokkaido Cupcake. Thanks teman tengok Munafik 2 walaupun tak suka tengok cerita melayu. :p
- My colleagues yang happy-go-lucky : Eikin & Jess! Tak sangka korang bagi jugak, sis gurau je tuntut hadiah :P

Muka excited dapat hadiah part 1

Muka excited dapat hadiah part 2

My colleagues yang satu hari tak sah kalau tak gelak kuat :p
Okay, sampai di sini sahaja entri kali ni. Thanks korang sudi baca <3

p/s: 
Korang tolong doakan aku bertemu jodoh, makcik2 bawang dah bising weh. Bukan mak aku tau, mak aku tak bising, makcik lain yang membawang.. 

No comments:

Post a Comment