Friday, January 16, 2015

Siapa Fadlan Hazim?




Sejak kebelakangan ini, Fatin tengok statistik blog, setiap hari ada je dari google search engine nama 'Fadlan Hazim' or 'Fadlan V.I.P' singgah ke blog Fatin. Then, confuse, ni blog Fatin ke blog Fadlan? hehe.. Iyelah, sape je kan nak tahu pasal Fatin kan, lebih baik ambik tau pasal retis ye idok? Fatin pun dah lama tak jumpa Fadlan ni, last jumpa waktu preview filem Sniper tahun lepas, maybe lepas ni boleh jumpa preview filem Adik Abang pulak? ;)

Okay, kita teruskan sesi borak kita dengan Fadlan Hazim ni. Nama diberi Fadlan Hazim bin Anuwar, dilahirkan pada 2 Januari 1992. Dia berasal dari Taman Melawati, Kuala Lumpur. Sebelum menceburi bidang seni, dia terlebih dahulu berkecimpung dalam dunia peragaan sejak berumur 16 tahun. Then, dia menyertai pertandingan 'Kacak Bergaya', join kumpulan Versatility In Performance (V.I.P) dan bergerak solo sebagai MIG Talent sampai sekarang.

For details boleh baca entri -> Fadlan Hazim makin popular
Sambungan entri -> Fadlan Hazim kini artis MIG

So, entri kali ni kiranya sambungan daripada dua-dua entri tu, iyelah takkan nak tulis yang benda yang sama kan? Lagipun korang rajin kan blogwalking? Jangan la marah haaa.. ;)

Okay sambung cerita. Selepas filem pertama Fadlan, Sniper ditayangkan, sedikit sebanyak melonjakkan nama Fadlan Hazim di persada seni tanah air. Kemudian, Fadlan mula dikenali di kaca tv dengan drama Jodoh 2 sebagai Nik Fahmi, di samping pelakon lain Hanis Zalikha dan Aliff Aziz.

Sebagai Nik Fahmi dalam drama Jodoh2
Pada aidilfitri yang lepas Fadlan turut berlakon dalam telefilem Raya Kosong-Kosong sebagai Ustaz Azlee. Selain itu, telefilem Gugurl Propa.

Sebagai Ustaz Azlee dalam 'Raya Kosong Kosong'
Telefilem Gugurl Propa
Drama yang dibintangi Fadlan yang sedang ditayangkan di kaca tv sekarang adalah drama Delina di TV3 dan Selipar Jepun Stiletto Merah di HyppTV saluran 116. Akan datang drama Dendam Semalam.

Sebagai Farid dalam drama Delina
Drama #Delina
Drama Dendam Semalam

Sape tengok cerekarama minggu lepas mesti perasan Fadlan berlakon sebagai Tajuddin dalam 'Sopeah Jin'.

Drama 'Sopeah Jin'

Selain itu, Fadlan juga akan beraksi di layar perak dalam dua lagi filem iaitu Adik Abang dan Banglo Berkunci. By the way, my bro-in-law involved dalam shooting filem Adik Abang ;)

Filem 'Adik Abang'
Filem 'Banglo Berkunci'
Untuk ABP 2014, buat pertama kalinya Fadlan tercalon untuk kategori Artis Baru Lelaki Popular, kepada semua fans Fadlan, jangan lupa vote! :)


Update 13 April 2015:
Filem 'Adik Abang' telah ditukarkan kepada 'Abang Lejen', yang akan ditayangkan di pawagam pada 16 April 2015.


Selain itu, Fadlan juga akan muncul dengan drama Dunia Generasi Baru di TV9 juga pada 16 April ini. Fadlan memegang watak Rik. Jangan lupa #DuniaGenerasiBaru dan #TeamRik :)


Update 22 Julai 2015:
Fadlan telah dilantik menjadi duta #SyukurSelalu untuk TV9.



Update 16 Ogos 2015:
Fadlan telah tersenarai untuk Top 5 Pelakon Harapan Lelaki dalam Festival Filem Malaysia ke-27. Tahniah Fadlan! :)




Rezeki Fadlan dalam bidang lakonan makin murah, lakonan pun makin lama makin improve, all the best Fadlan! Work hard & keep humble! Don't forget your fans, they are always support you :)

Update 14 Oktober 2015:
Korang boleh tengok Fadlan dalam drama Dhia Sofea sebagai JJ.
Drama ini turut dibintangi oleh Amyra Rosli & Syafiq Kyle.

JJ
Update 30 Disember 2015:
Korang boleh tengok Fadlan sebagai Ikmal Bazli dalam drama Cinta Si Wedding Planner di slot Akasia TV3. Drama ini turut dibintangi oleh Adi Putra & Mira Filzah.

Ikmal Bazli
Update 22 Januari 2017
Fadlan memegang watak sebagai Riqmal dalam drama Papa Ricky di Astro Prima.



Untuk tengok kisah Fadlan dalam entri2 lepas boleh klik kat label 'Fadlan' di sebelah kanan blog, ok bye! :D

2 comments:

  1. tak perasan pulak pelakon ni, jarang tgk tv skrg..hihi
    tercalon abph tu..huhu
    jemput singgah blog sy =)

    ReplyDelete