Tuesday, April 22, 2014

Majlis Pra Tonton Filem Sniper (2014)

Nyawa atau nyawa?
Tagline filem aksi 'Sniper' arahan Pierre Andre.

Dari awal lagi Fatin kalau boleh nak tengok pra tonton filem Sniper ni, sebab ada ex kumpulan V.I.P, Fadlan Hazim hehe.. So, bila dah nak dekat2 tayangan, biasanya akan ada contest yang memberi tiket percuma untuk preview filem. Then, keluarlah contest kat MIG Online. Fatin pun joinlah, dan ajak adik2 join sekali. Lepas tu hebohkan kat fans Adam merangkap fans V.I.P sekali ajak join.


Sejak Fadlan keluar V.I.P, memang kitorang dah jarang sangat jumpa dia lagipun dia sibuk dengan berlakon. Kiranya kitorang support Fadlan dari kumpulan V.I.P sampai sekarang okay! Fadlan kalau baca, sila terharu sekarang hehe :p

Dan kami tiga beradik berjaya memenangi contest tersebut dan dapat tiket ke Preview Sniper. Preview filem diadakan di TGV Sunway Pyramid.
Thanks MiG Online! :)
Duduk ikut seat yang ditetapkan
Sebelum tayangan, majlis dimulakan dengan kata-kata aluan dari pengarah filem, Pierre Andre diikuti ucapan dari penerbit filem, Mejar (K) David Teo. David Teo sempat menghabiskan ucapannya dengan serangkap pantun, "Hinggap di pokok kelapa, selamat menonton Sniper," Sangat cool lah Mr David :)

Pierre Andre
David Teo
David Teo dan Fadlan
Filem Sniper ni bagi Fatin, berjaya buat penonton suspen. Walaupun pada awalnya agak slow, di pertengahan dah mula rasa debarannya. Ditambah pula dengan kejutan yang tak disangka. Dan endingnya pun best! Walaupun semua pelakon adalah pelakon baru, ia tidak menghalang jalan cerita dan filem ini mampu menjadi filem yang bagus.

Dan yang pastinya lakonan Fadlan sebagai Rafi tidak mengecewakan. Kitorang sebagai fans Fadlan bangga Fadlan dapat bawa watak itu dengan baik. Walaupun ini filem pertama Fadlan, dan juga pertama kali jadi hero filem, thumbs up Fadlan! Good job! Kitorang yakin akan datang lakonan Fadlan boleh improve lagi untuk menjadi pelakon terbaik.
Hero filem Sniper, Fadlan Hazim

Scene fighting antara Rafi dan Ahmad
Habis je tayangan filem, kitorang sempat bertegur sapa dengan Fadlan. Nasib baik Fadlan cam Fatin lagi, hehe.. Fadlan tanya pasal filem, "A, B or C", Fatin pergi jawab B. Sebenarnya nak jawab A, tapi terjawab B. Sebab bila fikir balik Fadlan bagi range A - C bukannya A - E, hehe.. Apapun, Fatin bagi 5 bintang untuk filem ni, sebab berjaya menarik minat Fatin tengok filem aksi. :) Kalau tak, dah tido lena dah dalam cinema tu, hehe..
Hasil blur dari digital camera -.-
Saja je nak letak jugak gambar blur ni, hehehe.. Bagi yang rasa ada blur macam ni sama ada jauh atau dekat, sila check mata dengan optometrist yang berdekatan anda, okay, sempat promote ;)
Kami tiga beradik dengan hero Sniper, Fadlan Hazim
Sekian sahaja review dari Fatin, by the way, review ni pesanan Fadlan tau, hahaha, dia pesan jangan lupa update blog. Disebabkan Fadlan dah lama jadi duta tidak rasmi blog Fatin ni, inilah entrinya, so harapnya Fadlan jangan tak share pulak, hehe :p

Untuk maklumat lanjut anda boleh baca artikel Sinar Harian 'Sebalik misteri Sniper' dan juga artikel akhbar Metro. Bagi yang belum mengenali Fadlan, boleh klik label 'Fadlan' di sebelah kanan blog untuk entri2 lepas.



some pics credit to instagram fadlanhazim & migonline

p/s: 
Next filem jom tonton Dangerously Love lakonan Adam AF dan pelakon Vietnam pada 1 Mei!

No comments:

Post a Comment