Monday, November 14, 2016

Rockstarz Night 2016




Assalamualaikum :)

With ROCKSTARZ theme, Menara Optometry held its 20th annual dinner at The Royale Chulan Damansara. I saw majority of my colleagues wore jeans, black leather jacket, jeans jacket, and boots.

My beautiful colleagues <3
Aku pulak konsep pakai apa yang ada haha.. Baju blouse (pinjam kakak punya) dari Wadi Adra, jeans Scarlet beli kat Aeon je, Afeefa Shawl dari Bonafide Scarf, kasut but pinjam kakak punya jugak. Maka inilah outfit of the day (OOTD) aku..

Ada gaya yuna tak? :p

OPTOMETRIST Fatin

Taktahulah cukup rock ke tak  >.<

Aku pergi sana dengan my colleagues, Kak Siti tumpang kereta  kawan dari Prima Gombak, Kak Nurul & Kaisah. Asalnya nak naik uber, tapi dah Kak Nurul offer, rezeki jangan ditolak hehe, thanks Kak Nurul! <3

Kitorang gerak dalam kul 6.40 petang, ikut DUKE, okay je, line clear, sampai je The Curve, traffic jam teruk!! Maka bertapalah di situ hampir setengah jam.



Sampai je hotel, terus solat maghrib dan mekap. Mekap tak payah cakaplah, kelam kabu tepek cc cream & compact powder, eye shadow sikit, eyeliner sikit, tu pun eye shadow adik bagi pinjam, itulah untungnya ada kakak & adik perempuan :p Aku jenis tak pakai mekap sangat, sebab malas nak cuci huhu.. Pergi kerja pun pakai Adania face oil & lipbalm je.. Tapi untunglah kepada bakal suami (masih dalam misi pencarian) jimat duit beliau tak payah spend beli alat mekap nanti :p #tetiba

Buat yang suka dengan colour matte lipcream Shade Dough by Hanis Zalikha ni. code dia Berry Blanched. Asalnya aku tak confident nak pakai colour ni, tapi demi mengikut tema rock, aku gigihkan jugak, alang2 tu dapat promote produk yang aku jual ;)

Berry blanched

Honestly aku suka sangat pakai Shade Dough ni, tekstur dia sangat ringan, rasa macam tak pakai apa2, tak lekat dekat cawan (nama pun matte kan), long-lasting, lepas habis dinner pun tak hilang. Balik rumah buang guna makeup remover.

Untuk details pasal Shade Dough tu, korang boleh usha entri INI. Korang boleh beli untuk korang sendiri, takpun untuk mak, kakak, adik or isteri korang! Beli mana2 dua 2pcs dapat FREE LIMITED EDITION Shade Dough paper bag! Okaylah, penat aku promote, korang jangan tak beli pulak, please #supportmember :p

Okay sambung cerita. Ni first time aku pergi annual dinner, sebab tahun lepas tak sempat, aku masuk bulan 12. Sempat jumpa my ex-classmates, Filzah & Tiqoh. Lepas rindu kat korang <3

OPTOMETRIST Filzah <3
OPTOMETRIST Tiqoh <3

Untuk dinner ni, free seating, so kitorang duduk dengan my colleagues dari branch Mydin USJ & Prima Gombak.


Makanan sedap, dewan okay, cuma aircond aku cam tak rasa sangat, bila keluar dewan baru rasa sejuk. Emcee Azrul Cham, memang happening. lawak, penat gelak. Artis jemputan, Fiq Mentor, menyanyikan lagu Gemuruh, lagu ost patahnya sebelah sayap (tak tahu apa, sebab taktengok drama tu), Hingga Hujung Nyawa (lagu favourite) & Tiga Malam Tanpa Bintang.


Overall okay, really enjoyed the dinner, walaupun tak menang lucky draw. Maybe tahun depan? ;)


p/s: 
Sejak mula gegar vaganza 3, let me introduce my new celebrity crush, Zarul Umbrella! Sampai lagu blog tukar lagu baru Zarul ;)

No comments:

Post a Comment