Sunday, March 30, 2014

Review Zombi Kilang Biskut 2014

Minggu lepas, aku balik rumah weekend sebab nak ambik power bank kat rumah. Dah alang2 balik weekend tu, pergi la kuar dengan kakak & adik ke KL Festival City. Kakak & adik pergi salun rambut, aku pergi tengok wayang sorang2. Cerita apa? Zombi Kilang Biskut!


Aku selalu dengar orang kata, "Apa kes tengok filem melayu kat cinema, nanti2 kuar youtube punya. Download je la.." Okay, fine. Masing2 punya cara lah. Kenapa aku tengok filem ni? Sebab ada Adam & V.I.P hehe.. Sebab itu je? Eh, suka hati lah.. :p

Gambar V.I.P semasa shooting tahun lepas
Zombi kacak :p
Filem ni kan, start je, terus terpampang V.I.P perform lagu Pasal Awek, tersenyum lebar aku dibuatnya.. Secara tak langsung, filem ni dapat promote V.I.P kan :)

Ok kita terus dengan review. Filem ni kira sambungan daripada Zombi Kampung Pisang, Hantu Kak Limah & Hantu Kak Limah 2.

Sinopsis Zombi Kilang Biskut

Zombi Kilang Biskut mengisahkan Husin (Awie) yang kembali ke Kampung Pisang dan bekerja di sebuah kilang biskut di Taiping sebagai technician bersama-sama Wahab B.

Di kilang berkenaan, Husin bertemu semula dengan rakan sekampungnya iaitu Usop, Deris dan Mat Karan. 
Dari situ bermula pengkisahan zombie ini setelah Usin bertemu dengan Dr Sofi. Sofea juga bekerja di kilang tersebut dan merupakan bos kepada Abg Din Mamu. Mereka kemudian terbabit dalam menyelongkar misteri kemunculan zombi yang mengganas di kawasan kilang terbabit.
Mereka semua selalu digemparkan dengan ramai pekerja yang pengsan di kilang. Mereka berasa pelik. Husin juga berasa pelik dengan kejadian tersebut dan beliau pernah ternampak kelibat yang berupa zombi di Kilang tersebut.
Secara tidak langsung, kampong mereka juga telah didatangi oleh Kamariah yang ingin mencari Usop yang telah membunuh beliau. Ramai lelaki yang menjadi korban beliau termasuk zombi, dalam pencarian beliau mencari Usop.
Konflik ini telah mencetuskan huru hara di kampong pisang dan keadaan telah menjadi kucar kacir setelah mereka mendapat tahu zombie telah mula menyerang. Usin, Usop, Sofea, Wahab B dan Pian bersama untuk menentang zombi ini. Tetapi semasa mereka hendak menyerang mereka telah diserang oleh Kamariah.
Apa yang akan terjadi seterusnya. Adakah Usin, Usop, Sofea, Wahab B dan Pian berjaya mengalahkan zombi-zombi yang berkeliaran di kilang biskut? Dan siapa pula Kamariah yang menganggu mereka?
Korang  boleh la tengok kat pawagam berdekatan untuk selanjutnya. Memang lawak habis! Tambah2 lagi masa Fatin tengok tu, ada sorang 2 kakak yang gelak tak hengat, bila dengar dia gelak, Fatin pun join sekali hahaha.. Secara keseluruhannya Fatin bagi 4 drpd 5 bintang! :)
Bagi yang tak tengok lagi trailer Zombi Klilang Biskut, boleh la tengok :D


p/s:
Kepada fans Adam, jangan lupa saksikan Adam filem Apokalips X 3 April ini 
dan kepada fans Fadlan, jangan lupa saksikan filem Sniper 24 April ini.
Save the date! :)

No comments:

Post a Comment