Wednesday, January 30, 2013

[26.01.13] V.I.P @ Jom Fiesta, Kompleks Sri Utusan

Cuti semester dah bermula. Jadi, boleh dikatakan tiap2 hari menunggu update di page V.I.P untuk berjumpa mereka. Mereka sudah ku anggap seperti my BFF.. :D


Minggu lepas, ada update dari V.I.P. Dengan excited ajak adik, Alia pergi Jom Fiesta anjuran Utusan. Alia lagi lama tak jumpa V.I.P. Last Alia jumpa waktu dinner santai dengan V.I.P pada februari tahun lepas. Hampir setahun la Alia tak jumpa diorang. Sebab tahun lepas Alia kena fokus pada UPSR, so Fatin pun tak nak ganggu dia belajar. Dia pun nak ikut jumpa abang2 V.I.P nya setelah sekian lama tak jumpa. Walaupun dia agak kecewa Fadlan dah keluar..huhu..

 

Fatin pulak last jumpa waktu V.I.P datang Puncak Alam disember lepas. So agak baru jugak la. Cuma last jumpa Adam waktu bulan puasa sebab dia tak datang Puncak sebab ke Sabah waktu tu.

Kitorang gerak ke KL Sentral jam 11.30 pagi & naik KTM ke Bangi. Sampai Kompleks Sri Utusan dalam jam 2.00 petang. Terus round2 tengok jualan majalah & novel. Tetiba ternampak V.I.P kat satu khemah, cepat je mata ni 'menangkap' kelibat mereka, hehe..

Then, tengok performance V.I.P dan Baby Shima. Eh, 4 orang je, Adam takde? Sebelum perform, Yandy announce yang Adam ada kat booth lain. So, V.I.P perform 4 orang je, malam nanti baru Adam join sekali.


Baby Shima menyanyikan lagu 'Tak Sabar' manakala V.I.P perform lagu Tiga Kata dan Lagu Sedih. Fatin tak dapat record semua performance diorang sebab tak bawak kamera. Record guna handphone je. Itupun record sikit sebab takut memory handphone full. Banyak snap gambar je..



Stylo!
Then, bergambar dengan diorang di booth. Adam pulak ada kat booth klinik perubatan islam bersama seorang lagi ustaz. Ramai jugak pesakit yang hadir bertemu beliau. Fatin dan Alia berada di khemah yang sama menunggu penanda buku bertulisan khat nama masing2.



Sementara itu, ada seorang kakak panggil untuk buat kuis personaliti diri. Jawablah beberapa soalan untuk menentukan personaliti diri. Soalan tersebut macam soalan yang dijawab semasa di mrsm dulu dalam kelas kerjaya di bilik kaunseling. Antara personaliti yang diterangkan oleh petugas di situ adalah kelakar, agresif, kadang2 kelam kabut dan macam2 lagi. Yang kelakar tu part yang personaliti 'kelakar' tu.. Bila masa pulak aku ni kelakar? -.- Tapi kawan pernah kata yang riak muka aku ni kadang2 nampak kelakar bila sibuk bercerita. Tak tau lah kebenarannya, hewhew.. :p

Marlon kata, "ikut cara dia posing" ;)
Haruslah bawa keychain tu kan.. :p
Setelah ramai pesakit sudah mendapatkan rawatan dan kaunter pun dah kosong, Fatin dan Alia pun pergi bertegur sapa dengan Adam dan bergambar. Jam 4.30 petang, kami bertolak ke rumah. Kalau ikutkan hati, nak je stay sampai malam sebab nak tengok V.I.P perform berlima, tapi tak boleh la kan. Nanti pukul berapa pulak nak balik. Dahlah rumah jauh..huhu




Ok, sampai di sini sahaja. Mata dah mengantuk. Ada lagi kisah semasa di Kompleks Sri Utusan ni. Sambung esok.. :)

p/s:
Tengok performance V.I.P teringat kat ex-V.I.P, Ryan & Fadlan.. Dah lama tak jumpa..huhu

No comments:

Post a Comment