Wednesday, September 12, 2012

Happy 20th Birthday to Nurfatin Atikah

Dua dekad telah berlalu. Tanggal 2 September 1992 jam 8.31 pagi yang lepas, seorang bayi perempuan telah dilahirkan di Kuala Lumpur a.k.a Kay Ell.. :p

Alhamdulillah, Fatin sudah mencecah angka '2' dari segi umur. Semoga kehidupan berada dalam 20-an ini dipermudahkan segala urusan, sihat dan bahagia. :)

Dalam 10 tahun akan datang ini, banyak impian yang ingin dicapai. Habiskan pengajian dengan jayanya, bergelar optometrist, bekerja di tempat yang selesa, kumpul duit, lagi.. lagi.. lagi.. kahwin.. 
*lepas abang kahwin september ni, giliran Fatin pulak.. Macam mana ni? :p

Sempena birthday Fatin yang ke-20 ni, seperti yang dijanjikan dalam entri lepas, ada birthday wishes dari abang2 V.I.P saya. :D Semasa berbuka puasa bersama V.I.P bulan lepas, Fatin berkesempatan meminta ahli V.I.P yang hadir pada hari itu untuk memberi ucapan sempena birthday Fatin.. hehe..


Kesemua ahli V.I.P yang hadir semasa malam berbuka puasa hari tu, Adam, Yandy, Amen dan KJ ‘dipaksa’ oleh Fatin untuk wish sempena birthday yang bakal menjelang. Masa itu birthday Fatin 2 minggu lagi. Sejujurnya, memang cuak nak pergi jumpa diorang dan minta wishes. Dengan tebal muka, Fatin berjaya merakam video ucapan mereka dan mereka sangat sporting! :D

Jom tengok! :)



Marlon dan Fadlan tidak hadir pada majlis itu. So, Fatin dapat ucapan dari empat orang je lah.
Semalam 11 September, barulah Fatin dapat ucapan “Happy birthday” daripada Fadlan menerusi twitter. Walaupun lambat, janji ucapan dan ingatan itu ada, hehe..



Akhir kata, terima kasih banyak2 kepada kumpulan V.I.P yang sudi meluangkan masa, mengucapkan “Happy birthday” dan doa yang diberikan. Fatin akan sentiasa menyokong korang! 

Sempena birthday Fatin yang ke-20 ni, kira-kira 60 orang yang sudi wish dan mendoakan yang terbaik untuk Fatin. Terima kasih semua! Seperti yang sedia maklum, Fatin sangat KISAH kalau orang tak wish birthday, terutamanya keluarga dan kawan2 rapat. Kecik hati.. huhu.. Kiranya kalau ikut kat fb, 10 peratus je kawan yang wish, itu belum sorok birthday lagi tu.. huhu..

Lagi satu, teringat kata kawan, masa birthday inilah kita rasa seperti retis (artis), penuh je wall.. haha.. Habis je birthday, wall sunyi sepi seperti sedia kala. Maklumlah, kita ini orang biasa2 sahaja..
Jutaan terima kasih juga kepada pemberi2 hadiah, Fatin tak sangka umur 20 dapat hadiah lagi.. padahal dalam hati, doa banyak orang bagi hadiah :P
Thanks a lot to my cute little sister; Alia, Syamerra, Jeffri, Shazana aka GBM dan my beloved sister; Kak Hidayah aka Fedora’s Mom.

Muka kepenatan uruskan orientasi + muka seronok dapat hadiah ;)

Alia beri Fatin sebuah novel yang bertajuk “ATIN, JOM KAHWIN!”.. Haha, actually saja gurau dengan Alia masa kat Popular hari tu, tak sangka dia nak bagi.. Tapi umur iteww baru 20, kita belum bersedia lagi nak kahwin.. hewhew.



Insya-Allah selepas tamat pengajian, Fatin akan jadikan itu fokus utama.. haha..
Tapi hujung minggu ni, abang Fatin akan bernikah, dan dalam adik-beradik, selepas abang kahwin, giliran Fatin.. Mak, tolong carikan calon! :p

Hadiah yang korang berikan sangatlah Fatin hargai
Terima kasih sekali lagi, 
tahun depan berilah lagi. #eh! :p

Setakat ini, baru pertama kali Fatin menerima kezzutan daripada kawan2 dengan nyanyian dan kek hari jadi. Isnin lepas, Syamerra ajak berbuka puasa di kafe dengan Sandra, Teera, Fadh, Hanom, Kak Ieyna dan Kak Hawa. Biasanya, Fatin beli makanan, makan kat bilik je. Tapi dah ramai kawan tu, join lah kan. Ramai2 baru best!





Tapi yang tak bestnya, makanan kitorang sampai kul 8.30 malam. Menahan lapar sampai ke Isyak. Huhu.. Tapi air dah habis segelas sebaik sahaja buka puasa. Selesai makan, kawan2 nyanyi lagu “Selamat Hari Jadi” ramai2 sambil keluarkan kek. Walaupun nampak simple, tapi Fatin rasa sangat terharu.. Sebab tak pernah ada kawan lagi yang buat macam ni kat Fatin.. Sedih la pulak.. 

Tapi Fatin bersyukur sangat sebab tidak dikurniakan kawan2 yang gemar membaling telur, tepung dan sebagainya. By the way, sebenarnya kezzutan itu turut diberikan kepada senior opto, Kak Amirah. Birthday dia semalam. So, kitorang bergambar bersama! :D



Adik lelaki Fatin, Faris pulak buat kezzutan jugak. Masa tu Fatin tengah jaga pelajar sakit di sick bay semasa minggu orientasi. Tetiba ada call dari nombor yang tak dikenali. Dia kata hari ini birthday saudariFatin dah la tak tau itu siapa, berkali-kali tanya siapa dia. 
Then, Fatin dengar bunyi petikan gitar dan suara orang nyanyi lagu Happy Birthday. 
So sweet! 
Fatin dah agak itu Faris sebab dia pernah buat macam tu masa birthday kakak sulung 
Fatin februari lepasApapunterharu! Thanks Faris and the gang! Hehe ;)

Gambar dua tahun lepas.. pun bolehh..

My little sis, Alia pergi tukar desktop background masa Fatin pergi kursus dan orientasi
Dua minggu tak balik rumah. Bukak lappy, ini hasil tangan Alia.. :)




Memang birthday tahun ini sangat bermakna untuk Fatin. 
Kasih sayang kepada ahli keluarga dan kawan2 semakin bertambah
kerana keprihatinan mereka. Sayang korang! <3

Akhir kata, Fatin harap Fatin akan menjadi seorang muslimah yang lebih baik, dan semoga amal ibadah bertambah selaras dengan usiaku.. Amin..

p/s:
Entri birthday ini sangatlah panjang, sorry.. Tapi terima kasih kepada semua yang sudi membaca hingga ke garisan penamat.. hehe.. ;)

2 comments:

  1. kan? had a blast on that day! untungla~ (jgn pike kite dengki lak) 'abang2' vip, wish birthday~ huhuhu~

    ReplyDelete