Monday, June 13, 2011

Peminat setia AF




Saya merupakan peminat Akademi Fantasia (AF) sejak AF1 sampai sekarang musim ke-9, iaitu musim yg terakhir. Saya suka menonton diari, konsert dan imbasan (dulu ada, sekarang dah x ada). Saya tahu ramai org kata rancangan tu x elok, tp bagi saya menonton utk melihat perjalanan anak seni dan bagaimana mereka mengasah bakat mereka. Pada saya, saya hanya mengambil iktibar drpd program tersebut. Bak kata org, yg baik dijadikan teladan, yg buruk dijadikan sempadan. Saya juga tertarik dgn persahabatan yg terjalin antara pelajar-pelajar dlm AF serta kesungguhan mencapai cita-cita yg diimpikan. Walaupun kadangkala kritikan yg diberikan sgt pedas dan menyakitkan, kita perlu hadapi dgn tabah dan mengambilnya dari sudut positif. Saya rasa perkara sebegini boleh diaplikasikan dlm kehidupan seharian walaupun byk lg medium lain yg boleh membantu.

Berikut adalah senarai bintang AF yg saya minat.. :)

AF1 : Khai, Nana
AF2 : Adam, Farah
AF3 : Kefli, Akma
AF4 : Lotter, Zila
AF5 : Dafi, Heliza
AF6 : Nubhan, Stacy
AF7 : Akim, Hafiz
AF8 : Shahir, Adira
AF9 : Azri, Fina, Hazama

Antara bintang AF yg saya dpt jumpa secara tidak sengaja.. :)







Saya dpt tandatangan drpd Adam & Dafi shj. Yg dgn Dafi tu saya terjumpa kat KLCC. Baru blk dari PC Fair 2010. Tetiba nampak Dafi. Terus tangkap gambar & minta autograf. Yg paling x tahan sekali, hanya ada sebatang pen dlm beg beserta pamphlet drpd PC Fair. Ah, hentam sajalah, janji dpt autograf.. :p

Yang Adam pulak, mmg nak minta sign masa persembahan V.I.P kat Wangsa Walk.. :)

Heliza pulak jumpa masa pergi forum 'We are beautiful, Allah loves us'. Itupun x tau Heliza dtg.. Masa dah abis forum, terus pergi 'serang' ambil gambar. X sempat nak minta autograf sebab Heliza nak kena balik cepat nak kejar flight dia..

Yang belum berkesempatan lagi, nak jumpa Shahir.. :)


Utk AF yg terakhir ini, juara AF9 ialah Hazama.. Hazama mmg best dlm membuat persembahan.. Naib juara, Lena. Tempat ketiga, Fina. Keempat, Azri.. Walaupun Azri x jadi juara, at least dia dpt masuk final.. :)

No comments:

Post a Comment