Sunday, May 15, 2011

Selamat Hari Guru


Tanggal 16 Mei, semua guru diraikan sebagai tanda penghargaan atas jasa guru-guru yg tidak jemu mendidik anak bangsa.

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Guru kpd semua guru yang telah mendidik saya dari tadika dan juga pensyarah yg bakal memberi tunjuk ajar akan datang, serta semua yg bergelar guru terutama sekali kepada emak saya, Puan Rosnah binti Osman. Tidak lupa juga kpd ayah saya Encik Mohd Sharudin.

Walaupun ayah adalah seorang jurulatih PLKN, dia boleh dikira sebagai guru, pada pendapat saya.. Sebab thn lepas ada beberapa pelatih PLKN mengucapkan Selamat Hari Guru kpd ayah saya. Ayah kata dia agak terkejut dgn ucapan tersebut. Dia x sangka pulak dpt ucapan itu sbb x perasan dia juga boleh dikategorikan sbg guru.. :)

Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada guru-guru yg mendidik saya.. Saya teringat antara lirik dikir barat yg pernah dipersembahkan masa darjah 6 dulu pada hari guru..

Tiada ucapan seindah terima kasih,
Dari kami buat guru-guru,
Jasamu guru akan dikenang,
Budimu kekal ke akhir zaman..

No comments:

Post a Comment