Sunday, May 15, 2011

Kezzutan


Kezzutan a.k.a Kejutan..
Selalunya kezzutan ni sinonim dgn Akademi Fantasia kan?
Semalam ada kenduri doa selamat sempena rumah mak cik, Acik Aya yg selamat diubahsuai..

Selain itu, ada perancangan lain di sebalik kenduri tu.. Acik Aya sepakat nak wat kezzutan utk Acik Ani sempena birthday 18Mei nanti.. saja wat awal.. So Acik Ijan, sepupu saya dah beli kek utk Acik Ani..

Mak saya pulak sepakat dgn kakak saya, kak Diana utk wat kezzutan utk Acik Ijan pulak. Birthday dia hari ni. (15 Mei) Banyak pulak kezzutan yg nak dibuat.. :) Jadi kakak saya belikan kek utk Acik Ijan..

Lepas habis kenduri, kitorg pun bersiap-sedia utk melakukan kezzutan tersebut.. Mula-mula utk Acik Ani.. Banyak hadiah yg telah diberikan kepadanya.. Lepas tu, utk Acik Ijan pulak.. Acik Ijan mmg terkejut dgn kezzutan tu.. :)



Acik Ani memotong kek

Giliran Acik Ijan pulak


Mmg malam tu menelan kek aje la.. Sebelum tu pulak, dah ada dua kek hari ibu yg terhidang.. X pasti siapa yg beli.. Maybe Acik Aya or saudara-mara dia.. Saya ni pulak boleh dikatakan ratu kek.. ;p



Kek Coklat


Kek Mangga


Antara hadiah yg diterima



Suap jgn x suap..




Happy birthday to Acik Ani!


Sempat berposing dgn kak Diana dan Alia (adik)

Melihat kezzutan yg diberikan kpd mereka berdua, saya ada tertanya-tanya, bila turn saya dpt kezzutan macam tu eh? :)

Tapi saya x suka kezzutan yg "mengenakan" sbg contoh baling telur, simbah tepung, simbah air sabun dan lain2..

Alhamdulillah, saya dikurniakan ahli keluarga yg mmg tidak lupa akan hari jadi masing2.. Jadi setiap hari lahir salah seorang ahli keluarga, Insya-Allah ada sambutan yg akan dibuat.. Sebagai tanda kesyukuran dengan nikmat umur yg panjang.. Sama ada beli sebuah kek atau pergi makan di luar.. Saya sangat sayang akan keluarga saya! Saya doakan keluarga saya, kawan-kawan saya, akan memiliki keluarga yg bahagia di dunia dan di akhirat.. Amin..

No comments:

Post a Comment