Saturday, May 14, 2011

Drama Korea


Kebanyakan rakyat Malaysia kini telah dijangkiti demam Korea terutamanya remaja perempuan, termasuklah saya sendiri. Ubatnya? Menonton sesebuah drama dari episod 1 sampai akhir.. (Itu lah ubatnya kot.. )

Saya mmg suka tengok drama Korea! Sebabnya? Pelakon-pelakon yg sangat berbakat, kacak, jelita.. Setiap drama mempunyai nilai murni dan mesej yg tersendiri. Berikut adalah drama-drama Korea yg telah saya tonton sejak sekolah rendah lagi :

- All About Eve
- Successful Story of a Bright Girl
- Hotelier
- Spring Days
- Romance
- My Girl
- East of Eaden
- My Love Patzzi
- Full House
- My Name is Kim Sam Soon
- dan banyak lagi..

Yg paling saya suka tgk :
- You're Beautiful
- Boys Over Flowers
- Playful Kiss
- Dream High
- Winter Sonata
- Cinderella's Sister
- Mary Stayed Out All night




Biasanya sewaktu menonton drama Korea ni, saya akan menangis apabila tibanya babak-babak sedih.. Saya ni pulak jenis org yg senang menangis.. Kalau nak tgk drama Korea mmg kena sediakan tisu.. Tak banyak, sekeping dah cukup.. ;)

Kalau babak kelakar pulak, mmg boleh sakit perut tergelak-gelak..

Pelakon Korea yg paling saya minat adalah KIM HYUN JOONG.. Kalau dulu saya tak ambil kisah psl pelakon, hanya fokus kat drama je.. Lepas tgk drama Boys Over Flowers, saya tertarik dengan watak Ji Hoo.. Lg satu, watak Seong Jo dlm Playful Kiss yg juga lakonan Kim Hyung Joong.. Selain itu, saya juga minat kat Jang Geun Suk.. Suka tgk dia berlakon dlm You're Beautiful.. Ada sesetengah org x suka watak Hwang Tae Kyung.. Dlm Mary Stayed Out All Night pun, watak Kang Moo Kyul best!

Pelakon wanita Korea yg saya minat pulak adalah Park Shin Hye dan Choi Ji Woo. Bagi saya mereka ni mmg pandai berlakon, lakonan mereka boleh menitiskan air mata..

Tp nak kata fanatik, belum smpai lg kot.. Saya belum kenal semua artis2 Korea.. Mana drama yg pernah tgk artis tu berlakon, kenal lah.. Kalau x, x berapa nak kenal..

Tp sy beli majalah e-pop (malay version) tiap2 bulan.. Utk mengikuti perkembangan & mengenali dgn lebih dekat lg artis2 Korea.. ;p

Sekarang ni dah boleh menonton drama Korea secara online kat mysoju.com. Drama favourite, drama terbaru.. ;)

No comments:

Post a Comment