Sunday, August 10, 2014

2014 Optometry Awards and Dinner, A Night to Remember


Assalamualaikum..

Ini entri throwback 3 bulan yang lepas yang dah berhabuk dalam draf. hatchummm!


Tanggal 17 Mei lepas, bertempat di Dewan Shah Alam Seksyen 14, kami pelajar optometri telah menghadiri '2014 Optometry Awards and Dinner, A Night to Remember'. Seperti biasa, dinner akan dianjurkan oleh 2nd year students. Thumbs up for such a beautiful place! Dewan itu sangatlah cantik, menarik dan tertarik. Terasa macam dekat alam lain pun ada, dengan white flowers everywhere.. :)


Kalau dari luar, kita hanya akan nampak satu dewan yang biasa, tak sangka di dalamnya ada dewan yang dipenuhi dengan bunga-bungaan putih seputih salji... Dewan ni ramai orang buat majlis kahwin termasuklah my favourite actor, Izzue Islam & his wife.

View luar dewan, ehsan dari mr google.
View dalam dewan
Tema kali ini adalah vintage english. Yang lelakinya segak bergaya, yang perempuan dengan majoritinya memakai flower crown.
Final year yang diraikan
Majlis bermula lebih kurang jam 8.30 malam, dimulakan dengan persembahan pembukaan dari pihak penganjur, 2nd year students. Memang sempoi je diorang buat persembahan :)

Our awesome organizers
Beautiful emcees
Perasmian
Selepas ucapan pengarah program dan timbalan dekan, acara yang paling semua orang tunggu adalah MAKAN!
My classmates :)
Main dish dihidangkan di atas meja, manakala side dish seperti sagu gula melaka, agar-agar dan candy booth kat belakang dewan.


Candy booth pulak ada chocolate fountain yang menjadi daya tarikan semua orang, sampai kering chocolate tu bila semua kerumun menadah marshmellow stick kat situ, hehehe ;)


Lepas dah burp kekenyangan, tibalah acara kemuncak iaitu anugerah king and queen. King of the night diberikan kepada senior Addin dan queen of the night diberikan kepada Madam Hidayah. Kata pengacara majlis, mereka dipilih sebab kedua-duanya memakai topi. So, next time sila pakai topi kalau nak menang, hehe..

Fatin tertarik dengan props instagram yang disediakan. Tapi ig acc tu tak wujud pun, just for fun! :)
77000 likes? :P
Nice deco <3
My bestfriends <3
Door gift
Red velvet cupcake yang sedap gilos! 
OOTD. Poplook maxi dress & patternized scarf
Love that floral wide shawl :)
Last but least, thanks a lot to the organizer and friends. Some pictures credit to Shazana, Fadhilah, Hafiz, Izzat & Wan Nor. :)

 One year to go, insya Allah..

p/s: Esok start hospital placement kat HKL, wish me luck! :)

No comments:

Post a Comment