Wednesday, March 21, 2012

V.I.P @ Kenanga Wholesale City (KWC)


Ahad,18 Mac 2012, Fatin ikut Abang Fatin, Taufiq menghantar adik, Faris ke Stesen Bas Pekeliling. Faris nak balik semula ke MRSM selepas tamat cuti sekolah. Fatin turun ke Stesen Monorail Titiwangsa menuju ke Stesen Hang Tuah. Dari Stesen Hang Tuah, jalan kaki ke Kenanga Wholesale City. Jalan kaki mengambil masa dalam 15 minit. Tapi disebabkan Fatin ni atlet merentas desa, kurang 10 minit dah sampai.. ;p

Then, solat zuhur di surau yang terletak di tingkat atas sekali iaitu tingkat 16. Sunyi sepi je tingkat tu sebab tiada kedai yang dibuka kat situ. Kena berjaga-jaga sikit.

Lepas tu, sementara menunggu ketibaan Adam serta ahli kumpulan V.I.P yang lain, Fatin berjalan-jalan sekitar situ. Cuba jugak mencari baju atau kasut yang menarik, tapi tiada yang berkenan. Then, belilah satu ‘Each a cup’ seperti biasa perisa OREO. Sambung jalan2.. Actually kat situ ada pertandingan tarian tradisional. Kadang2 tu tengoklah kejap para peserta menari.

Dalam 3.45 petang, Fatin start duduk di kerusi penonton. Orang lain sudah mula kembali memenuhi ruang itu. Jam 4 petang, kumpulan V.I.P mula membuat persembahan. Mereka menyanyikan lagu Tiga Kata. Kemudian diikuti oleh lagu Kau dan lagu Ellena dari Adam dan lagu Kemarau dan Lagu Sedih dari V.I.P. Fadlan tidak hadir kerana ada shooting untuk oxy’s tvc. Kata Adam di atas pentas, “Seorang lagi ahli V.I.P iaitu Fadlan tidak dapat hadir kerana ada shooting. Maklumlah, dia tu handsome sikit.” Lebih kurang macam itu lah ayatnya.

Yang bestnya, apabila V.I.P selesai menyanyi, ada seorang kanak-kanak cakap sesuatu kepada V.I.P. Then, Adam tanya kat budak itu, “Apa adik cakap?” Budak itu menjawab, “Terbaik!!” J

Selepas habis, Fatin singgah di booth Adam FC untuk melihat merchandise yang ada. Fatin telah membeli 2 kipas tangan dan penanda buku. Satu kipas akan Fatin berikan kepada adik, Alia.

Jam 5 petang, Fatin mula bertolak ke Puncak Alam.

Gambar ini diambil semasa sedang menunggu bas U90 ke Puncak Alam. Mentor 6 buat di MBSA. Fatin tak dapat tengok Mentor 6 kat hostel.. :( Tengok siaran ulangan lah nanti.. Apapun, buat Adam dan protegenya, KJ, all the best! :)

No comments:

Post a Comment