Saturday, October 01, 2011

Mungkin sebab saya Atikah...

Hari Selasa lepas, Fatin tak ada kelas pagi sebab lecturer ada hal. Petang tu pulak, untuk Badan Pertolongan Cemas, semua dikehendaki memakai baju putih. Fatin memang tak ada T-shirt putih sebab memang tak suka pakai baju warna putih. Dah try tanya kawan, siapa yang ada lebih, tapi tak de yang ada.. Tapi maybe ada yang ada, tapi tak ditanya oleh Fatin..

Kalau dah tau awal2, memang Fatin dah beli masa balik rumah minggu lepas. Bukan apa, berdasarkan info yang Fatin dengar, akan dapat baju BPC secepat mungkin, jadi ingat memang akan pakai baju tu lah.. hmm..

Nak dijadikan cerita, Fatin pun pergi Shah Alam semata-mata nak dapatkan baju putih.. Actually, mula2 nak pergi Econsave je, sebab tu yang paling dekat. Tapi tak sure sangat jalan ke situ. Dah tanya pak cik bas, tapi dia kata bas tak lalu situ, kalau ada pun, kena jalan jauh sikit.

So, pergi je lah Shah Alam sebab dah tau jalan ke sana. Petang ada kelas 2.30 ptg. Sampai PKNS, terus beli T-shirt putih. Alang-alang dah sampai situ, beli tudung putih baru dan barang makanan sikit. Then, balik ke kampus balik. Walaupun dah bajet masa, nak buat macam mana, bas datang lambat. Dah tunggu 40 minit.. For your information, perjalanan dari Puncak Alam ke Shah Alam lebih kurang sejam.. Sampai kampus balik tepat2 2.25 petang. Terus solat zuhur dan bergegas ke makmal.. Alhamdulillah sempat..

Bila kawan2 tanya, "Pergi Shah Alam sorang2? Beraninya!"
Fatin pun cakap yang Fatin dah biasa macam tu.. Balik KL hari tu pun sorang2.. :)

Dalam hati, bukan nak berlagak berani, cuma kita kenalah berdikari.. Sampai bila asyik nak bergantung kat orang.. Tapi kalau waktu malam, memang Fatin tak keluar sorang2..

Dalam hati, mungkin sebab saya Atikah.. Kalau ikut dalam buku nama-nama Islam kat rumah tu, Atikah bermaksud yang BERANI, yang bersih. Berbeza dengan Atiqah, maksudnya yang mulia, yang dipilih.


Walk of Fame Animated

Di kesempatan ini, Fatin nak ucapkan TERIMA KASIH kepada mak dan ayah atas nama yang diberi.. :)

2 comments: