Wednesday, June 08, 2011

Tahniah Faris


Tahniah kpd adik lelaki saya, Faris yg dpt tawaran ke MRSM Kuala Lipis..



Saya tumpang gembira dgn berita itu! Kebetulan dia pun dpt tawaran masa cuti pertengahan tahun macam saya jugak.. Tapi saya MRSM Merbok.. Kakak saya (Hidayah) dulu MRSM Batu Pahat.. Sebenarnya sedih dpt tawaran masa cuti ni mengikut pengalaman saya.. Ye lah, tak sempat nak ucap selamat tinggal kpd guru-guru & rakan-rakan.. Pergi macam tu aje.. Bila bukak sekolah, saya dah 'hilang' dari situ..

Pada pendapat saya, pengalaman tinggal di asrama sangat menarik. Pengalaman tersebut mengajar saya erti berdikari dan kesabaran, belajar bersungguh-sungguh dan bersaing dgn rakan secara sihat.. Apabila teringat ibubapa di rumah, akan terasa rindu dan sedih.. tapi pada masa yg sama, membuatkan kita bersemangat utk belajar utk memberi kejayaan kpd ibubapa kita..

Guru-guru dan rakan-rakan sgt membantu dlm pembelajaran di sana. Kita perlu bekerjasama dgn mereka utk memahami sesuatu pelajaran.



p/s:
Happy 3rd anniversary to ohana ladies! (8 june 2011)! Dah tiga tahun berlalu.. Semoga persahabatan kita kekal selamanya.. sayang korang semua.. :)


4 comments:

  1. MRSM kuala lipis.... tengah2 hutan... haha xD

    ReplyDelete
  2. erkkkkkk.. tbe2 teringat pasal anniversary kte. hehe. wehh...awat jadi silent reader kt blog ak? hehe..

    ReplyDelete
  3. feera, ak baru lg dlm bab blog2 ni.. :)

    ReplyDelete