Saturday, May 28, 2011

Bahasa

Dah lebih sebulan saya bergelar blogger..
Ada sekali tu, kwn kpd kwn saya ada komen mengenai bahasa yg saya gunakan dlm blog boleh dikatakan mcm org yg dpt subjek BM A++..

Sebenarnya macam ni ceritanya, masa sekolah rendah dulu, masa darjah 6, saya pernah bercita-cita untuk menjadi seorang novelis..
Jadi, saya pun menggunakan blog ini sbg medium utk menjadi ke arah itu.. Walaupun x tau lah cita-cita itu hanya angan2 atau boleh jadi kenyataan.. X tau la ada bakat ke x.. Tp minat tu ada.. :)

Lagi satu, saya ni sebenarnya x berapa suka menggunakan bahasa rojak.. Tapi dlm pertuturan seharian, mmg x boleh lari drpd semua tu.. Sbb kadangkala memudahkan komunikasi kita.. Jadi, dlm blog ni saya cuba untuk meminimumkan penggunaan bahasa rojak. Namun hakikatnya, masih lagi akan menggunakan bahasa rojak seperti dlm percakapan harian dalam penulisan blog. :)

p/s: still harap dpt bergelar novelis satu hari nanti..

No comments:

Post a Comment