Wednesday, February 15, 2012

Malam Gala Filem Cinta Kura-Kura terbitan KRU Studios


Tanggal 14 Februari, Fatin menghadiri 'Malam Gala Filem Cinta Kura-Kura' di Cathay Cineplex e@Curve, Damansara. Fatin dapat tiket sebab telah memenangi Peraduan Dialog Kreatif 'Cinta Kura-Kura'. Alhamdulillah.. Seriously, Fatin memang dah plan nak tonton filem ini pada 1 Mac nanti sebab 3 Mac dah nak balik uni.


Fatin ajak adik, Alia untuk menemani. Btw, thanks a lot to Kak Ana & husband sebab tolong hantarkan kitorang and then mereka pergi dinner di Seoul Garden sempena birthday Kak Ana 14 Feb. Happy birthday Kak Ana! :)


Fatin sampai sahaja, dah ramai orang kat situ. Then, Fatin bagi invitation pass untuk dapatkan tiket. Fatin pun menerima tiket dan CD Soundtrack filem Cinta Kura-Kura.

Selesai solat maghrib, otw ke cinema tu, berselisih dengan Ain Maisarah, novelis. Niat nak ambil gambar, sebab adik Fatin yang berumur 12 tahun tu memang peminat setia beliau. Tapi segan lah pulak.

Kemudian, para pelakon mula tiba di red carpet seorang demi seorang. Antara pelakon filem ini adalah Tiz Zaqyah, Aeril Zafrel, Zizan Razak (Raja Lawak), Shy8 (Ucop Wilcha), Fara Fauzana, Fizz Fairuz, Bob AF2, Norhayati Taib, Munir, Harun Salim Bachik, Tauke Raja Lawak dan Daus AF8.


Eksekutif Presiden KRU Studios merangkap Penerbit Eksekutif filem Cinta Kura-Kura, Norman Abdul Halim serta pengarah filem Cinta Kura-Kura

Aeril Zafrel sebagai Adam


Zizan Razak sebagai Nico (kura-kura)

Fizz Fairuz sebagai Fadzly

Tayangan bermula pada jam 9 malam. Bagi Fatin, filem ini sangat menarik, kelakar dan sesuai ditonton seisi keluarga. Setakat ini, kebanyakan filem terbitan KRU Studios memang Fatin akan tonton kerana jalan ceritanya yang menarik dan tidak menghampakan penonton.


Selesai menonton, Fatin berpeluang untuk bergambar dengan Lisa Surihani. Para pelakon, pengarah dan penerbit menghadiri sidang media selepas tamat tayangan. Fatin tunggu untuk sementara waktu, namun memikirkan adik yang esok akan bersekolah dan kakak yang sedang menunggu, Fatin pun pulang. Pengalaman kali pertama menghadiri malam gala seperti ini memang tak pernah disangka.

Sinopsis filem Cinta Kura-Kura:

Cinta Kura-Kura mengisahkan tentang seorang gadis ceria berusia 21 tahun bernama Nani bersama binatang peliharaannya, Nico. Nico adalah seekor kura-kura spesis terancam dan ia mempunyai kelebihan luar biasa iaitu boleh bercakap dengan manusia, tapi sekiranya dia mahu melakukannya... Kisah romantik komedi ini bermula disaat Nani berpindah ke rumah abangnya, Amin. Jiran Nani, Adam telah jatuh hati dengan Nani sejak kali pertama dia memandangnya. Tetapi Nico tidak suka dengan Adam lalu berusaha mensabotaj usaha Adam untuk mendekati Nani. Dalam masa yang sama, Nico mempunyai calon kegemarannya sendiri iaitu Fadzly, seorang pengurus kedai haiwan untuk berpacaran dengan Nani. Walau bagaimanapun, Fadzly mempunyai motif jahat untuk mendekati Nani bertujuan untuk menculik Nico dan dijual ke sebuah restoran sebagai makanan eksotik. Filem cereka berkonsep fantasi romantik komedi ini julung-julung kali menampilkan teknologi CGI bagi animasi watak Nico, disampaikan dalam babak serta dialog lucu sesuai untuk tontonan umum.
(sumber: KRU Studios)

Jom "Like" Cinta Kura-Kura Facebook page di SINI.

Akhir kata, bawalah seisi keluarga untuk menonton filem Cinta Kura-Kura di pawagam terdekat anda bermula 1 Mac ini! :)

Saksikan official trailer Cinta Kura-Kura di bawah.. :)




Thanks for viewing my blog!
Don't forget to follow this blog.. :)
Leave your comments below.. :D

No comments:

Post a Comment