Saturday, October 29, 2011

AKU SUDAH LAMA BERDIKARI

Dari sekolah rendah ke sekolah menengah, TIADA seorang pun kawan sekelas yang dapat satu kelas di sekolah menengah. Kawan-kawan yang rancang untuk pergi sekolah sama2, semua masuk asrama. Aku seorang BERDIKARI di situ. Jumpa kawan2 baru dari sekolah rendah yang lain..

Dari sekolah menengah harian ke sekolah berasrama, TIADA seorang pun kawan2 dari sekolah lama masuk ke situ. Sekali lagi, aku BERDIKARI di situ dan mencari kawan2 baru.

Dari sekolah berasrama ke asasi, pun sama. TIADA seorang kawan pun dari sekolah asrama ke situ. Ada seorang, tapi dia masuk ke IB. Tapi, ada kawan2 dari sekolah menengah harian dulu, di situ. Tapi, aku perlu BERDIKARI sebab kami tidak sama kelas.

Dari asasi ke universiti, SEKALI LAGI, tiada kawan rapat yang sama kampus. Kalau ada pun, kawan-kawan lama yang kebetulan jejak kasih.. Aku sekali lagi perlu BERDIKARI. Mencari kawan-kawan baru yang datang dari seluruh Malaysia.

Kesimpulannya, aku sudah lama berdikari.. Dan itu membuat aku menjadi berani.. Tidak dinafikan, rasa cemburu tetap wujud apabila melihat kawan yang ada kawan dari satu sekolah/asasi..

Tapi..

Hikmahnya, aku dapat ramai kawan baru! Memang banyak.. Pelbagai rupa, pelbagai ragam.. Kawan-kawan baru itu pulak, ada yang kawan kepada kawan-kawan lama.. Mulalah nak kata, "Keciknya dunia.." ;)

Dari situ, mulalah nak bercerita segala cerita dahulu kala.. :)

p/s:
MEMANG niat nak tulis ayat dengan tatabahasa yang betul.. jangan kata skema pulak..
kali ini nak tulis ala-ala artikel sikit.. huhu..

2 comments:

  1. chill okeyy. akak pun sama jugak dulu pun start diploma sampai ke degree BERDIKARI, bff semua jauh. satu keje pulak nak kena cari kawan baru yang kadang2 kawan time skolah tadika. inilah kehidupan :)

    ReplyDelete