Thursday, May 12, 2011

Keberanian


Seperti biasa, pagi2 saya bersiap-siap utk pergi kerja. Tetiba baru perasan ada mesej drpd Aminah. Aminah adalah rakan sekerja saya, yang juga teman seperjuangan sejak di sekolah rendah, SK Gombak Setia.. Dia demam. Jadi dia x dtg kerja hari ni. Biasanya kalau dia x dtg, automatik saya juga akan ambil cuti. Mmg dah menjadi kebiasaan.. Saya anggap macam saya dgn dia satu pakej. Saya mmg x akan pergi kerja sorg2.. Entah kenapa.. Tak berani.. (Apa yg ditakutkan entah.. )

Dengan izin Allah, saya mendapat satu keberanian untuk pergi kerja seorang diri. Jadi saya teruskan perjalanan saya ke tempat kerja dan bekerja seperti biasa. Tapi saya blk dari tempat kerja awal, tepat jam 4 ptg, saya keluar. Saya ke UM utk mengambil payung PASUM yg telah ditinggalkan oleh kawan saya di situ sebelum cuti akhir semester. Entah kenapa, sayang sangat kat payung tu.. Saya pun sebenarnya musykil, kenapa sayang sangat kat payung tu? Maybe tu antara barang kenangan yang boleh mengingatkan saya kepada PASUM ( Pusat Asasi Universiti Malaya) kot..

Hari hujan. Sebenarnya dari dlm ofis lagi saya dah dgr guruh berdentum.. Tapi tetap jgk nak pergi ambil payung tu.. Mungkin hari ini hari yg sesuai.. Alhamdulillah.. segalanya berjalan lancar.. Walaupun agak risau pada mulanya, dengan segala keberanian yg ada, berjaya pergi ke sana dan balik ke rumah dengan selamat.. sampai rumah dlm pukul 6 suku.. Mmg nak blk sebelum hari gelap.. :)



Rakan karib sejak sekolah rendah

No comments:

Post a Comment